Derma - rollerová terapie

• ochablá pokožka
  • unavený vzhled
  • rozšířené póry

Podstata rollerové terapie je založena na schopnosti podporovat vlastní regenerační aktivitu organizmu. Povrchní efekt titanového rolleru zasahuje rohovou vrstvu pokožky, usnadňuje průnik aktivních látkek (kyselina hyaluronová, vitamíny, enzymy..) do pleti a podporuje její regeneraci. V hlubších vrstvách je nastartována novotvorba a regenerace kolagenních vláken. Po několika sezeních je aktivována produkce nového kolagenu, následně dochází k vyrovnání vrásek, vypnutí a zpevnění pleti.

Co je to dermarollerová terapie?

Princip účinku dermarolleru v úrovni kůže je komplexní. Působení je založeno na schopnosti podporovat vlastní regenerační aktivitu organizmu. Titanové mikrojehličky narušují povrch pokožky jemnými vpichy, současně se uvolňují se, které aktivují tvorbu nových buněk, zejména fibroblastů. Tyto buňky jsou v podkoží zodpovědné za regeneraci kolagenních a elastických vláken. Fibroblasty zároveň migrují k mikropórům a uzavírají je. Uzavření se děje velmi rychle, takže mikroskopicky nelze zjistit žádné poškození tkáně.

Jak často se má zákrok opakovat?

Zákrok je vhodné opakovat 3 - 4x v průběhu 14 dnů až měsíce v závislosti na charakteru a reaktivitě pokožky. Rovněž je vhodná kombinace a doplnění jinými zpevňujícími zákroky.

Je terapie bolestivá?

Aby nedošlo k tlaku a následné citlivosti na povrchu pleti při přiložení válečku je nutné, aby byly jehličky ostré. Pro pacienty je komfortnější aplikace anestetické masti hodinu před zákrokem.

Jaký je účinek dermarollerové terapie?

Zákrok je vhodný k revitalizaci pleti. Po opakovaných zákrocích spolu s aplikací účinných látek dochází k obnově napětí, zpevnění kontur obličeje a zjemnění vrásek. Aktivací kolagenních vláken s odstupem dochází i ke zmírnění hloubky jizviček, např. po akné v obličeji.

Proč pomáhá dermarollerová terapie atrofickým (propadlým) jizvám?

Regulovaná aktivace kolagenních vláken pomocí dermarolleru vede ke zpevnění podkoží, namnožení kolagenních vláken a k vyplnění atrofických jizev. Tyto jizvy mohou vznikat například po prodělaných zánětech kůže typů akné, po neštovicích nebo jako důsledek hlubších kožních infekcí, případně jako poúrazové následky.

Jediný vpich jehlou nemůže ovlivnit atrofické jizvy. Avšak mikrojehličky na válci dermarolleru vyvolávají proces novotvorby.

Na jaké lokality ji lze použít?

Aplikace je vhodná nejen na ochablou či sluncem poškozenou pleť obličeje, ale i na oblast dekoltu a krku.

Kdy není terapie doporučena?

Zákrok není vhodný u pacientů s popraskanými žilkami v obličeji. Dále u aktivní, zánětlivé formy akné a dalších bakteriálních či virových onemocnění pokožky. Rovněž u keloidních či hypertrofických jizev by mohlo dojít k jejich aktivaci.

Existují různé typy dermarollerových válečků?

Ano existují; v závislosti na délce jednotlivých jehliček, a tedy na hloubce průniku. Jiná délka mikrojehliček rolleru s vyšším efektem v podkoží je určena pro lékařské účely a jiná pro kosmetické a domácí použití.